Days in New York

Har akkurat ankommet Amsterdam og blir her til i morgen da turen bærer til Düsseldorf på ettermiddagen (med tog må nevnes). Veldig kult hotell her:

I går morges landet jeg i Milano etter fem dager i New York. Vi hadde noen fantastiske dager der med våre nord- amerikanske kollegaer med opplæring fra vår side og fra deres side, innsikt i hvordan de jobber der.

Fikk også i oss litt Tex-Mex mat, nachos og skikkelig god guacamole for the win! (også er det cevice der på bildet- så så så godt!).

Jeg fikk til og med tatt meg tid til å møte venner der- det beste fra begge verdener!

På tirsdag kveld (etter en jobb-middag) møtte jeg Eli og hennes venninne som var på ferie fra Oslo- bra tilfeldighet at de var der samtidig- alltid like stas å henge med henne ❤ !

Så ble det en kveld med kollegaer- vi dro på en Texas- restaurant (skriver man det sånn…?) hvor man kjøper kjøttet man ønsker og betaler per kilo… også tilbehør da- ble mest tilbehør på meg- hehe, men godt var det!

Torsdag morgen var vi i et veldig bra møte med et firma som driver med dufter (og smakstilsetninger) og fikk sett hvordan de jobber- utrolig interessant og inspirerende!

På ettermiddagen dro kollegaene mine hjem til Italia så da fikk jeg møtt Himani hjemme hos henne (hello fantastisk leilighet på Manhattan!) ❤ Jeg tror normen i New York er å møtes ute, men hun er canadisk og jeg er norsk, og tenker vi er vant med det (er det en ‘kaldt land’ ting – å møtes hjemme hos hverandre?) så da ble det te og makroner hos henne (Jesus- 21$ for 6 makroner- de var gode altså, men Jesus!!) 🙂 Alltid like kos å henge med henne også- vår tapte venninne fra Antibes turen vår sist helg (hun kunne ikke komme, men var selvsagt invitert;)

Etter det møtte jeg Brad som bor utenfor New York, men som hadde tatt turen inn for møte meg og for å spise middag med noen av kompisene hans som bor der. Igjen- så kos å møte han og oppdatere hverandre på livet- jeg er så glad og takknemlig jeg får muligheten til det!

This one was so good!!

Litt bilder fra New York- dro til Hudson Yard (den bygningen under der), har vært så mye presse rundt det- skulle liksom være en helt ny omnichannel shopping opplevelse- rimelig lite imponert må jeg si- men fint utenfor da!

Jeg får meg alltid løpeturer langs Hudson når jeg er der, denne gangen fikk jeg til og med en liten regnbue på kjøpet 😉

Landet (som sagt) på Malpensa i Milano lørdag tidlig morgen etter å ha reist fra New York fredag ettermiddag (8 timers flytur pluss 6 timers tidsforskjell…). Fikk meg 4,5 timers søvn på flyet så var i grunn veldig fornøyd og klar for det som ventet meg de 36 timene jeg hadde i Milano; å gjøre alt ferdig i leiligheten til Gino kommer tilbake.

Jeg hadde folk som kom for å fikse de siste tingene med en dør de hadde installert, fikse noen lamper og henge opp noen bilder for meg (noen ting kunne jeg gjort selv, men tiden strekker bare ikke til- så da outsourcer jeg). Jeg hadde en full dag med å få inn de siste tingene, vaske klær og få handlet inn de aller siste tingene. Klokken ett fant jeg senga- rimelig gåen, men hadde fått gjort nesten alt… bare utsatt vaskingen til søndag- kan ikke beskrive hvor mye jeg hater å vaske- hehe! Fikk gjort de siste tingene i dag, vasket og så bar det mot Malpensa og Amsterdam.

Jeg forlot leiligheten og hadde en sånn ‘jeg har glemt noe’ følelse da jeg dro, men tenkte at pass og lommebok var med så da hadde jeg sikkert pakket alt jeg trengte også…

Gikk på bussen til togstasjonen og i det sørene lukkes bak meg kommer jeg på at jeg ikke har lukket vinduene… så da var det bare å hoppe av på første stopp- løpe tilbake (heldigvis ikke langt mellom stoppene), få lukket alt så kom det heldigvis en taxi rett utenfor der jeg bor. Og at det kom en ledig taxi i Milano på denne tiden (august) hvor det er fellesferie og hele byen er forlatt er et lite mirakel i seg selv! Kom meg med tog og fly så alt gikk bra, men det var litt for tight altså! Det er alltid noe😬😬

Ser frem til de neste dagene på jobb, det å være ute i ‘felten’, å møte og snakke med kollegaene våre der ute er så gøy!

Og så- når jeg er tilbake på onsdag så er det jobb èn dag så blir det halvannen uke fri- gleder meg så til sjø, strand, sol og sjømat 👏👏👏

God søndag og ha en zuper uke!