Antibes, Den Franske Rivieraen

Antibes, Den Franske Rivieraen

Vår årlige jentetur er herved over og vi er selvsagt i planleggingen av neste års tur !!

For et privilegie og perfekt langhelg på tur med damene fra MBA’en pluss noen supre tilskudd 😀😀!! Vi kom reisende fra Vicenza, Milano, New York, London og Genève og møttes i Antibes for å tilbringe noen dager i solen på den franske rivieraen sammen.

Jeg har vært på rivieraen før, men ikke Antibes, så jeg hadde ikke mange forventninger til steder, men jeg ble så absolutt positivt overrasket over hvor koselig det var der!

Vi ankom alle torsdag på ulike tidspunkt, så dagen ble i all hovedsak brukt til å komme oss til leiligheten, bli litt kjent med Antibes og viktigst av alt- finne ost, baguetter, oliven og rosévin. Leiligheten vi hadde funnet (og med ‘vi’ så mener jeg Gina) var helt topp- både med tanke på beliggenhet og med standarden- bra jobba Gina 👌🏼👌🏼👏👏

Til fredagen hadde vi booket solsenger på en strand i Juan les Pine, rundt 10 minutters kjøring (eller som noen oss valgte- 30 minutter å gå) fra Antibes. Været var helt topp, selskapet bedre så alt var lagt opp til en veldig bra dag. De var ikke akkurat de mest gjestmilde på stranden da, og 8€ for en flaske vann var i overkant stivt, i hvert fall på en strand hvor man må drikke en del for å ikke segne helt om… men alt i alt- en veldig bra dag!

På kvelden hadde vi bord på en restaurant rett på stranden og etter en kjempebra middag så dro fire av oss ut på Boulea i Cannes. Den inngangen vi spurte på først ga oss beskjed om at det var fullt, det eneste som visstnok var mulig var å booke et bord der inne- til den nette pris av 1500€… kan jo trygt si at der ble et enstemmig nei fra oss på det!

Men da vi skulle gå derfra så gikk vi forbi inngangen til takterrassen deres og der var det både plass til oss og vi kunne gå rett derfra og til utestedet etterpå… så da fikk vi oss en drink og danset natten bort- så gøy!!

Lørdagen var en mer åpen planlagt dag. Vi visste vi ville på lørdagsmarkedet hvor man kan finne alle mulige franske delikatesser og det skal sies vi tok litt av hos oste- kjøpmannen… men så verdt det!

Etter en ellers rolig morgen (Mon tro hvorfor…) så endte vi opp i Juan les Pines igjen siden strendene der hadde skikkelige solsenger og restauranter som gjør det hele så mye mer behagelig.

En dag på stranden ble fulgt opp med champagne på legendariske Eden du Roc. Hotellområdet var så vakkert og sammen utsikten til Cannes var rammen rundt solnedgangen uforglemmelig!

Vi endte opp på en italiensk (…) restaurant og etter fredagens eskapader var jeg ferdig for kvelden mens de andre gikk for å ta en runde i Pariserhjulet.

Søndag kom jeg meg opp tidlig og fikk meg en veldig nødvendig løpetur på morgen før vi stakk til Picasso museet rett rundt hjørnet fra leiligheten.

Siden vi hadde så mye godsaker fra markedet så ble det lunsj i leiligheten før jeg og Melody tok toget tilbake til Milano.

Akkurat nå er jeg i New York, var på flyplassen i dag morges (mandag) for å fly ut klokken 10, og landet klokken 13 lokal tid. Så utrolig digg å være tilbake, elsker å tilbringe tid her😀😀🙌🙌!