Santorini, Hellas

Da var jeg tilbake i Italia etter tre dager på Santorini i Hellas.

Vi hadde ikke planlagt mye til turen vår, men noen ideer hadde vi også tok vi det litt som det gikk- som normalt når jeg reiser.

Siden jeg ankom så sent torsdag kveld tok vi bare noen glass vin og skravlet litt. Jeg møtte Nick og Jen der da de er på Europa reise nå (de bor i USA- hun er amerikansk), så det passet jo rett og slett perfekt å møtes i Oia på Santorini.

Fredag ble strand- dag som var en god ide da de tre glassene med vin kvelden før ikke var helt innafor for kroppen min etter en hvit måned… men det ble en deilig avslappende dag på ‘den sorte stranden’ (som ble valgt over den hvite og røde stranden, alle navngitt basert på fargen på sanden, eller i vårt tilfellet- steinene)

På kvelden hadde vi booket bord på en restaurant i Fira som var varmt anbefalt av en kompis av Nick som hadde vært der et par uker tidligere- Salt & Pepper.

Vi delte litt haloumi ost som forrett og jeg hadde drømt om tzatziki og gresk salat- så da ble det det- lever drømmene mine der altså- hehe 😉 ! Nick og Jen delte en sjømat tallerken som levde opp til forventningene- så rett og slett en veldig bra opplevelse!

Lørdag morgen hadde jeg og Jen bestemt oss for å ta turen mellom Fira og Oia til fots- det er en rimelig kjent rute å gå og viste seg å være et utmerket valg. Vi brukte 2,5 time og fikk med oss både utsikt og 11km på beina før vi tok turen til stranden på ettermiddagen.

På kvelden hadde vi booket bord på Roka i Oia, så rett i nærheten av der vi bodde.

I følge TripAdvisor så var deres friterte kalamari helt suveren, så da ble det det til delt forrett- meget bra. Så ble det andre anbefalte retter til hovedrett, Nick valgte pasta med hummer, Jen en rett med favabønner og jeg tok en kjempegod salat med gresk ost, glaserte valnøtter og en sinnsykt god vinaigrette til.

Alt i alt – den beste lille langhelgen på tur med venner på Santorini- som jeg må si meg behagelig overrasket over- veldig flott sted! Jeg trodde det skulle være mer ødelagt av folk og turisme, men det leverte! Selskapet var selvsagt hovedgrunnen til flott mini- ferie da 🙂 ❤ !

Nå har jeg en tredagers uke foran meg så blir det Antibes neste helg- woop woop!!

OG- nå jobber de med de siste tingene i leil i Milano- så når jeg ankommer Milano etter Antibes neste søndag er alt rimelig ferdig- det gledes 😀!

Tok flyet tilbake klokken 10 i dag morges dro rett hjem, slappet litt av og har nå vasket to maskiner med klær, vasket leiligheten i Vicenza og vasket sminken og sminkebørstene mine- en veldig effektiv søndag spør du meg !

Bare en vennlig liten påminnelse om å vaske sminke (tørk av øverste laget av øyenskygge og pudder) og sminkebørster med litt sminkefjerner og vann. Jeg bruker å ha litt hårbalsam på børstene etterpå også, da holder de seg myke. Hver gang jeg gjør det minnes jeg på hvor viktig det er, hygenisk og bare en bedre (og mer miljøvennlig) måte å holde de freshe i stedet for å kjøpe nytt- et lite søndags tips fra meg til deg 😉

Ha en fin søndag videre ❤