En Venetiansk drøm!

På torsdag dro jeg til Milano for å ha et møte med jobb på fredagen der, og hadde egentlig tenkt å tilbringe helgen i Milano (til tross for at Milano i grunn ikke er den beste byen på sommeren da det blir så vannvittig varmt), men jeg var så heldig at jeg heller fikk være med Melody som hadde vunnet billetter til 100 års feiringen av Aperol (som i Aperol Spritz) på San Marco plassen i Venezia i stedet! Så snilt av henne å ta meg med som hennes ekstra gjest!

Så lørdag morgen bar det til Venezia for en liten helg der!

Vi hadde en flott tusletur rundt i Venezia, fikk i oss litt mat og noen spritz på veien. Det hvite på brødene der er bakkalao krem- helt vannvittig godt!

San Markus kirken er helt magisk i solnedgang, når lyset treffer gulldekoren på taket lyser hele kirken opp!

På kvelden hadde vi inngang, to spritz og litt snacks inkludert og ikke mye kan sammenlignes med opplevelsen av å sitte der i de historiske omgivelsene mens musikken og stemningen er helt på topp- FOR en kveld ❤ ! Takk for at jeg fikk være med deg, Melody ❤ 🙂

I dag hadde Melody tog hjem til Milano på morgenen, selvsagt etter en nydelig andre-frokost på det beste bakeriet i byen- Tonolo. To glade turister på tur, jeg fikk ikke noe bilde av meg på Tonolo, men la oss bare si at Melodys ansikt representerer begges glede :)!

Da jeg ikke hadde booket tog hjem på forhånd bestemte jeg meg for å bare tilbringe dagen i Venezia og dra på to av museumene jeg har hatt lyst til å dra til- så da ble det Fondazione Prada og Peggy Guggenheim Collection på meg.

Denne likte jeg- Fibbonacci sekvensen representert i kunst,

På Fondazione Prada hadde de en utstilling av Jannis Kounellis hvor en del av utstillingen var å tenne på deler, så da gjorde de det når jeg var der…

(ikke sikker på hvor lenge de brant da)

I firetiden tok jeg toget tilbake til Vicenza, og siden tempraturen er rundt 40 grader med rimelig høy luftfuktighet, så dro jeg rett hjem og inn for å ikke bli helt borte av heteslag…

Denne uken reiser jeg til London på tirsdag til fredag, så reiser jeg rett ned til Riccione, må få litt strand og sol nå som sommeren er her for fullt!

Ha en fin søndag og uke 🙂