Dypvannsfiske

Som bursdagsgave til kjæresten ville jeg gi en opplevelse her, og valget fallt på dypvannsfiske. Siden det er lavsesong her nå (er i begynnelsen på sesongen), var vi de eneste på båten med guide og kaptein, i håp om å få ett par Mahi mahi fisk (en hvit fast fisk).

Et par dager tidligere hadde de dratt ut og prøvd i 6 timer uten å få èn eneste, vi håpte på ett par fisk i det minste… vi endte opp med 14 stk!

Den største vi fikk var på rundt 40 kilo, så man kan jo se for seg at selve fiskingen tok på etter 14 fisk. Jeg tok en, mens kjæresten fikk ta resten- han var helt ødelagt dagen etterpå, men veldig fornøyd- absolutt verdt det!

Vi fikk til og med besøk av delfiner- ekstra bonus! Byron, guiden vår rensket fisken på båten og hadde soyasaus med seg, så vi fikk smakt på den ferskeste sashimien jeg noen gang har smakt- så godt!

Filmen under viser også fisken bli rensket i båten, bare sånn for å advare litt blodige scener der 😉

En helt fantastisk dag på sjøen ble avsluttet med to (ja,to…) helt SINNSYKE middager! Vi ga noe av fisken til to restauranter (resten tok kapteinen og guiden med seg til venner og familie), og spurte de om de kunne tilberede den som de normalt gjør der- og OM de leverte…! Det var absolutt den beste maten vi fikk i løpet av turen. Og de som jobbet på restaurantene vi gav fisken til var så utrolige glade for å få fersk fisk- vinn- vinn der altså!

Først serverte de Ceviche etterfulgt av grillet fisk med grønnsaker og ovnsbakte poteter, etter det måtte vi stoppe første måltidet eller så hadde vi ikke klart middag nummer to;)

Til middag nummer to (etter et par timer) fikk vi igjen Ceviche, fritert fisk og grillet fisk med potetmos og grønnsaker. Så ubeskrivelig godt- jeg drømmer ennå om det- til tross for at vi var mett til kvelden etter og vel så det…

For en måte å avslutte oppholdet vårt i Samara- neste stopp er Manuel Antonio Nasjonalpark 🙂